Jak zweryfikować, czy agencja prawidłowo prowadzi AdWordsy?

Napisał Damian Ślimak , 13 września 2025

Google AdsMarketing

Google Ads

Do kogo należy Twoje konto Google Ads? Nie brakuje agencji, które tworzą konta Ads na swoich, agencyjnych kontach. Klient nie ma do nich żadnego dostępu, co jest ogromnym błędem.

Transparentność to podstawa. Powinieneś mieć pełny wgląd w to, co dzieje się na koncie, za które płacisz. Jeśli agencja nie chce dać Ci dostępu, powinna zapalić Ci się czerwona lampka.

Remarketing

Naprawdę trudno mówić o poprawnej konfiguracji kampanii Google Ads bez ustawienia remarketingu, który w dzisiejszych czasach jest podstawą działania. Przy współpracy z SEO, w którym się specjalizuję, potrafi kręcić naprawdę dobre wyniki.

Połączone konta

Aby Google Ads było skuteczne, powinno być połączone przynajmniej z Google Analytics i Google Search Console. Jeśli nie jest, to mówiąc wprost, agencja się nie popisała. Może opowiadać cuda, szkoda tylko, że ich nie zrealizuje.

Sprawdzenie, czy konta są podłączone, można dokonać kilkoma prostymi krokami:

  1. Narzędzia i ustawienia
  2. Konfiguracja
  3. Połączone konta

Następnie trzeba zweryfikować, czy są nawiązane połączenia z wyżej wymienionymi kontami. Jeśli nie, to agencja raczej nie przyłożyła się do pracy.

Zaznaczam, że mogą się zdarzyć wyjątki, np. kampania będzie na tyle mała, że nie będzie wymagała remarketingu. W przypadku, kiedy trwa ona 2-3 miesiące, taka sytuacja nie powinna mieć miejsca.

Połączone konta Google Ads

Wykluczające słowa kluczowe

W przypadku reklam dynamicznych bardzo ważna, a może nawet jedna z najważniejszych konfiguracji.

Tłumacząc, dlaczego jest to tak istotne, posłużę się przykładem. Wybieram frazę „specjalista seo”, aby się pod nią reklamować, i ustawiam ją na dopasowanie przybliżone. Moja reklama może pojawić się na takie frazy jak „dobry specjalista seo”, „ile zarabia specjalista seo” albo „zarobki specjalista seo”. Dwie ostatnie frazy mnie całkowicie nie interesują, więc muszę je wykluczyć, żeby moja reklama się pod nimi nie wyświetlała.

W większości przypadków do pomocy w wyborze fraz wykluczających staram się zaprosić klientów, ponieważ to oni mają największą wiedzę o swoim biznesie i dokładnie wiedzą, co produkują lub sprzedają.

Jak sprawdzić, czy agencja dodała wykluczające słowa kluczowe?

Klikamy odpowiednio:

  1. Wszystkie kampanie
  2. Słowa kluczowe
  3. Wykluczające słowa kluczowe

Wykluczające słowa kluczowe

Jeśli jest pusto, to wiadomo, że agencja nic nie zrobiła w kierunku optymalizacji kampanii Google Ads.

Miejsca docelowe

Ponownie najprościej będzie to wytłumaczyć na przykładzie. Załóżmy, że posiadamy produkt kosztujący odpowiednio dużo, którego główna grupa docelowa to osoby 30+ posiadające wystarczający budżet.

Jaka jest szansa, że akurat oni będą zainteresowani naszą usługą, gdy przeglądają stronę ze śmiesznymi obrazkami typu Kwejk czy Demotywatory? Oczywiście zarejestrujemy sporo wyświetleń i dużo kliknięć, ale konwersja będzie na poziomie 0.

Podsumowanie

Chciałem zaznaczyć, że nie jestem żadnym wielkim ekspertem od Google Ads. Po prostu wykonuję moją pracę pozyskania klientów z SEO, a na tym akurat znam się całkiem nieźle. Dobrze by było, gdyby agencje od Google Ads potrafiły ich wrzucić do lejka sprzedażowego i nie marnowały potencjału tego, czym zajmuję się na co dzień.

Niestety w wielu przypadkach zdarza się tak, że agencja od Adsów, mając klientów na widelcu, zwyczajnie ich traci ze względu na nieprawidłowe prowadzenie kampanii sprzedażowych.

To samo można powiedzieć o kampaniach Facebook Ads, ale to już materiał na zupełnie inny artykuł.

Plany na przyszłość

Artykuł mam zamiar rozwijać o kolejne proste metody weryfikacji, czy Adsy są dobrze prowadzone.

Tak, doskonale wiem, że pominąłem wiele możliwych wątków do sprawdzenia, np. integrację z Google Merchant Center, ale celem tego artykułu było pokazanie podstaw.