Instagram – Budowanie marki osobistej – Poradnik

Instagram jest idealną platformą do budowania marki osobistej, ponieważ korzysta z niego w Polsce ponad 5,9 mln osób.

Dzięki Instagramowi możemy przekazać proste treści wideo w popularnych insta story, jak i  grafikach z wykorzystaniem prostych filtrów graficznych. 

Instagram od A do Z

Rozdział 1

INSTALACJA

ROZDZIAŁ 2

KONTO FIRMOWE

Rozdział 3

ZASIĘG

Rozdział 4

INSTA STORY

ROZDZIAŁ 5

WYMIARY GRAFIK

Rozdział 6

ZARABIANIE NA INSTAGRAMIE

Rozdział 7

NOWOŚCI 2019

ROZDZIAŁ 8

SUKCES STORY

Spis treści

Rozdział #1

Konto firmowe na Instagramie

Jeżeli chcemy skutecznie promować swoją markę w internecie, warto rozważyć założenie konta firmowego na Instagramie.

Obecnie portal ten wiedzie prym pośród mediów społecznościowych i pozwala szybko kontaktować się z potencjalnymi klientami.

Social media to idealne narzędzie nie tylko do promocji marki, ale również do bycia na bieżąco z trendami pojawiającymi się w branży, jaką się zajmujemy.

Jak stworzyć konto firmowe na Instagramie?

Dlaczego warto ustawić konto firmowe na Instagramie?

Instagram to miejsce do publikowania wszelkiego rodzaju postów graficznych, zdjęć lub krótkich filmów. Dzięki niemu praktycznie każda marka może poszerzyć grono potencjalnych klientów. Założenie konta firmowego na Instagramie pozwala również dotrzeć do osób, które nie posiadają profili w innych mediach społecznościowych lub nie używają wspomnianych witryn do celów innych niż kontakt ze znajomymi.

 

Konto biznesowe na Instagramie poszerza możliwości przedsiębiorstwa dzięki 5 podstawowym dodatkom, których nie posiadają zwykłe profile, czyli konta osobiste.

  • Dostęp do statystyk – dają one wgląd w zasięg publikowanych materiałów i liczbę unikalnych kont, do których marka dociera z postami. Ponadto pozwalają monitorować zainteresowanie profilem po wyświetleniu zdjęcia lub grafiki.
  • Możliwość umieszczenia widgetów z mapą dojazdu do firmy, adresem mailowym oraz numerem telefonu.
  • Zestawienie aktywności obserwujących markę osób, czyli godziny oraz dni tygodnia, w których publikowane posty dotrą do największej liczby naszych followersów.
  • Statystyki Insta Stories – innymi słowy, zdjęć i filmów, które wrzucamy do relacji na 24 godziny. Takie zestawienie pozwala sprawdzić, ile osób zainteresowało się naszym Stories, a ile nie dotarło do końca i wyszło z relacji.
  • Narzędzie pozwalające tworzyć reklamy z postów oraz relacji na Insta Stories. Działa to na podobnej zasadzie jak sponsorowane wpisy na fanpage’u.

Tworzenie konta firmowego na Instagramie

W celu utworzenia konta firmowego w tym serwisie możemy skorzystać z dwóch opcji. Pierwsza z nich to połączenie istniejącego fanpage’a marki z kontem osobistym na Instagramie. Żeby to zrobić, wystarczy zalogować się w aplikacji Instagrama i przełączyć w tryb ustawień.

  1. Klikamy w prawym dolnym roku ikonkę czarnego ludzika
  2. Następnie w prawym dolnym roku pojawi się ikonka koła zębatego i napis ustawienia.

Następnie z menu ustawień wyszukujemy opcję “Przełączanie na konto firmowe” i w nią klikamy. Odpowiadamy na kilka pytań o uprawnienia. np. czy chcemy połączyć fanpage z Facebooka z Instagramem, co szczególnie polecam, gdyż dzięki temu będziemy mogli publikować nasze intastory jednym kliknięciem na Facebooku.

Druga opcja polega na stworzeniu konta od zera. Rejestrujemy się na Instagramie za pomocą adresu mailowego oraz unikalnego hasła. Następnie mamy dwie możliwości, podpięcie konta do istniejącej strony na Facebooku lub założenie jej przez Instagram. W obydwu przypadkach musimy skorzystać z instrukcji podanej wyżej.

Jedynie, gdy nie posiadamy żadnej strony na Facebooku, Instagram poprosi nas o utworzenie tytułu fanpage’a oraz wybranie kategorii i podkategorii naszej marki.

Jak w pełni wykorzystać możliwości konta biznesowego na Instagramie?

  1. Warto od razu dodać przykuwające uwagę zdjęcie profilowe, najlepiej logo firmy.
  2. Dobrze jest uzupełnić bio (opis profilu) w taki sposób, by znalazło się w nim wszystko, co mamy w planach publikować na Instagramie. Dzięki temu osoba odwiedzająca nasze konto od razu wie, co może tutaj znaleźć oraz dlaczego warto nas obserwować.
  3. Wskazane jest dodanie linku do naszej strony lub sklepu.
  4. Warto opublikować od razu pierwsze 6 postów lub grafik. Ważne, by były spójne kolorystycznie i nie odbiegały tematyką od kategorii naszej marki. W tym celu obierzmy jeden filtr lub sposób obrabiania, który sukcesywnie będziemy wykorzystywać do każdego publikowanego zdjęcia.
  5. Na koniec najważniejsze! Konto firmowe zawsze możemy w dowolnej chwili cofnąć z powrotem na profil osobisty, więc jeżeli dopiero raczkujemy na Instagramie i chcemy go wypróbować, nie musimy się obawiać, że zostaniemy skazani na prowadzenie profilu biznesowego.

Rozdział #2

Programy do intagrama

Tworzenie biznesowego profilu na Instagramie znacznie ułatwi kilka bezpłatnych aplikacji, dzięki którym nasze zdjęcia i grafiki nabiorą profesjonalnego wyglądu.

W tym rozdziale poznamy kilka bezpłatnych, jak i płatnych aplikacji, za pomocą których w szybkim czasie uzyskamy na fotografiach świetne efekty wizualne.

Nie zabraknie również programów sprawiających, że nasze materiały graficzne będą przykuwały uwagę.

Narzędzia do tworzenia grafik na Instagrama

Canva

Pierwszym bezpłatnym i prostym w obsłudze narzędziem jest Canva. Pozwala ona na stworzenie materiałów do druku czy grafik na Instagrama od zera za pomocą różnego rodzaju szablonów, etykiet, naklejek, siatek i zdjęć. Wykonamy w niej świetne ramki z cytatami, logo, ilustracje prezentujące produkty sprzedażowe oraz ogrom innych profesjonalnych materiałów graficznych.

Unfold

Następna aplikacja służy w głównej mierze do konstruowania relacji na Instagramie, czyli 24-godzinnych zdjęć lub filmów. Unfold pozwala nakładać tekst z różnego rodzaju czcionkami, wklejać zdjęcia w ozdobne ramki, tworzyć kolaże z naklejkami, na przykład strzałek lub znaków zapytania oraz innych interesujących gadżetów.

Aplikacje pozwalające uzyskać spójny feed na Instagramie

Jak wiadomo, serwis ten służy w głównej mierze do dzielenia się postami wizualnymi. Dlatego chcąc prowadzić profil swojej marki, nie możemy obyć się bez dobrych i profesjonalnych edytorów fotografii.

Lightroom

Pierwszym z nich jest Lightroom, za pomocą którego obrobimy zdjęcie, zapiszemy sposób edycji i wykorzystamy go przy wszystkich kolejnych postach fotograficznych. To zaoszczędzi nam wiele czasu i przyczyni się do stworzenia spójnego wizualnie konta.

Snapseed

Kolejna aplikacja tego typu to Snapseed. Daje on więcej możliwości niż poprzednik, ponieważ w bezpłatnej wersji możemy wymazać skazy z fotografii, edytować tylko wybrany fragment obrazu lub fachowo obrobić portret z użyciem dedykowanych opcji do wyostrzania spojrzenia czy twarzy.

YouCut

Trzecia aplikacja jest dedykowana użytkownikom, którzy nie lubią docinać swoich fotografii do instagramowego kwadratu. Za pomocą YouCut wrzucimy na Instagram pełnowymiarowe zdjęcie bez utraty na jego jakości.

Programy do planowania i systematycznego wstawiania postów

Preview

Jeśli chcemy zdobyć krąg aktywnych fanów na Instagramie i skutecznie promować swój biznes, musimy regularnie zamieszczać nowe, ciekawe i fachowo stworzone posty. Aby było to łatwiejsze, są nam potrzebne 2 aplikacje. Pierwsza to Preview, w której nie tylko zapiszemy wpisy do publikacji, ale również sprawdzimy ich spójność z resztą umieszczonych już postów przed ich dodaniem.

Darmowe zdjęcia do wykorzystania na Instagramie

Pixabay

Kolejna warta uwagi strona to Pixabay, czyli bank bezpłatnych zdjęć i grafik wektorowych. Idealny na dni, w których nie mamy zaplanowanych zdjęć do publikacji, a nie chcemy zostawiać naszych fanów bez niczego. Dzięki temu portalowi pobierzemy fotografie pasujące do naszej branży w bardzo wysokiej jakości. Idealne do stworzenia grafiki czy po prostu do umieszczenia na Instagramie.

Rozdział #3

Zwiększanie zasięgu firmowego konta na Instagramie

Konto biznesowe to nie tylko dostęp do statystyk czy profesjonalne widgety umożliwiające szybkie interakcje z fanami.

To także kilka ograniczeń, które narzuca sam Instagram oraz jego algorytm i sprawia, że zasięgi konta spadają.

W tym tekście poznasz kilka bezpłatnych, ale skutecznych narzędzi do zwiększenia zasięgu profilu Twojej marki w tym serwisie.

Ważne ograniczenia na Instagramie

Samo dodanie zdjęcia czy grafiki z chwytliwym opisem to zdecydowanie za mało, by przyciągnąć pożądaną liczbę nowych odbiorców. Obecnie nawet dotarcie do osób, które już nas obserwują, jest mocno ograniczone z powodu nowych algorytmów Instagrama. Zakłada on, iż użytkownik posiadający konto firmowe może sobie zapłacić za reklamę i tym samym płatnie pozyskać nowy ruch na profilu, lajki pod zdjęciami czy obserwacje konta.

Jak bezpłatnie podnieść zasięgi biznesowego konta na Instagramie?

Przede wszystkim kluczową rolę odgrywają hasztagi. Nie powinny one odbiegać od tematyki zdjęcia lub grafiki. Przykładowo, gdy publikujemy fotografię przedstawiającą laptopa i miejsce pracy, najlepsze # to te nawiązujące stricte do tego, co znajduje się na obrazie: notebook, laptop, kalendarz, planer, praca biurowa i tak dalej. Jeżeli zbyt uogólniamy # znajdujące się w opisie fotki, Instagram potraktuje nas jako spam zbierający ruch w sztuczny sposób.

Poniżej przykładowe zestawienie hasztagów pod zdjęciem książki i wyniki zasięgu osiągniętego po zoptymalizowaniu i dopasowaniu tagów do fotografii.

Kolejny sposób to dodanie optymalnej ilości hasztagów. Granica idealna to 12-18, przy czym połowa pierwszych powinna w 100% opisywać elementy na fotografii.

Zablokowane hasztagi na Instagramie i narzędzia do skutecznego promowania postów

Warto wspomnieć, że same # to tylko jeden z problemów. Następna część to te zbanowane, czyli zablokowane przez serwis z uwagi na fakt, iż propagują one treści nieodpowiednie lub obraźliwe.

HasztagBan

By uniknąć użycia owych hasztagów, potrzebujemy niezawodnej strony, w której sprawdzimy, które z planowanych do użycia pod zdjęciem są dozwolone. Aplikacja HasztagBan dostępna zarówno z poziomu telefonu, jak i komputera pozwala sprawdzić, które # są zbanowane, a których z powodzeniem możemy użyć.

 

Photerloo

Z kolei dzięki programowi Photerloo dodamy idealne # do każdej fotografii. Wystarczy, że upuścimy zdjęcie we wskazane miejsce, a apka sama wyszuka dedykowane do niego tagi. To idealne narzędzia dla osób, które dopiero zaczynają swoją przygodę z Instagramem i nie do końca odnajdują się w działaniu i roli, jaką pełnią hasztagi.

Inne sposoby na zwiększenie zasięgu postów na firmowym koncie na Instagramie

Kolejny znany sposób to interakcje z innymi użytkownikami. Od razu po dodaniu zdjęcia warto wchodzić w #, których użyliśmy do opisania go i polajkować lub skomentować kilka fotografii innych użytkowników.

Ogromną rolę w podbijaniu zasięgów odgrywa także aktywność na profilach ludzi, których obserwujemy. Możemy przed dodaniem materiału na swoje konto komentować lub lajkować zdjęcia kont, które mamy w swojej puli obserwatorów i powtórzyć czynność po opublikowaniu swojego postu.

Wtedy Instagram odczyta, że zależy nam na aktywności innych u nas i automatycznie podwyższy widoczność fotografii. Możemy również wykorzystać inne opcje, jakie daje ten serwis, aby osiągnąć zamierzone cele. Do innych działań należy obserwowanie hasztagów czy dodawanie lokalizacji do każdego wpisu oraz oznaczanie innych użytkowników, marek lub miejsc. Pamiętajmy również, że dzięki odpowiadaniu na komentarze, które pojawiają się pod naszym materiałem w ciągu godziny od publikacji go, dajemy znać Instagramowi, że nasz profil nie zbiera sztucznego ruchu, ale angażuje się w interakcje i zatrzymuje fanów na dłużej.

Rozdział #4

Jak wykorzystać Insta Stories do budowania marki na Instagramie?

Popularność 24-godzinnych relacji na Instagramie rośnie z dnia na dzień. Większość użytkowników preferuje je nawet bardziej niż standardowe posty pojawiające się na feedzie.

Dzięki odpowiedniemu przygotowaniu narzędzi do takich Insta Stories możemy efektywnie wykorzystać je do budowania firmy i wizerunku marki w tym serwisie. Ten artykuł krok po kroku poprowadzi Cię przez tworzenie 24-godzinnych materiałów od A do Z.

Co publikować na Insta Stories?

Większość dużych firm lub marek korzystających na co dzień z Instagrama używa tych 24-godzinnych relacji, by pokazać kulisy swojej pracy lub produkt i jego powstawanie od początku. Tym samym pokazują oni klientom, jak wygląda ich biznes od środka oraz dają możliwość bliższego poznania się.

Co Ty możesz publikować na swoim Instagramie w 24-godzinnych relacjach?

  • Kulisy powstawania fizycznego produktu (książki, szkolenia online, obrazu, ubrań).
  • Pracę w Twojej firmie od kuchni.
  • Ciekawostki i luźne spostrzeżenia.
  • Live, czyli to, co się teraz dzieje u Ciebie, na przykład pogoda za oknem, wciągająca ankieta lub relacja i naklejka z pytaniem, by obserwatorzy mogli dowiedzieć się więcej na Twój temat.
  • Polecane rzeczy i miejsca (knajpy, książki, biblioteki, firmy).
  • Ułamki Twoich szkoleń lub wiedzy, którą sprzedajesz przez Instagrama, w taki sposób, żeby ludzie, którzy przejrzą Twoje relacje, chcieli dany produkt mieć.
  • Lifestyle, czyli jednym słowem raz w tygodniu możesz wrzucić tu coś na rozluźnienie. Warto, by było to coś niezwiązanego z Twoją firmą, ale również nic zbyt prywatnego.

Jeśli wcześniej rozpiszesz sobie, co możesz z łatwością dodawać do tych 24-godzinnych relacji, dużo łatwiej będzie Ci zachować systematyczność, a z czasem też rozkręcić profil na tyle, by swobodnie dodawać relacje bez stresu lub specjalnych przygotowań.

Narzędzia przydatne do tworzenia interesujących Insta Stories

  • Unfold – jest idealna dla początkujących osób, które jeszcze nie wiedzą, jak działają edytory Insta relacji, gdzie można coś na zdjęciu dorysować, a gdzie wkleić śmiesznego gifa. Unfold to zestaw ramek z pięknymi czcionkami. Wystarczy tylko, że wkleimy wybrane zdjęcie do ramki, następnie podpiszemy wybraną czcionką i opublikujemy na Insta Stories. Kilka efektów uzyskanych za pomocą owego programu można zobaczyć poniżej.
  • Canva – dzięki niej możemy dodać kolaż zdjęć na 24-godzinne relacje bez utraty na ich jakość i czytelności. Po zainstalowaniu apki na telefon otrzymujemy dostęp do mnóstwa darmowych szablonów na sam Instagram oraz na 24-godzinne relacje. Poza tym modne ostatnio Insta Plansze również można stworzyć sobie w tej aplikacji bez znajomości grafiki.
  • Snapseed – jeżeli chcemy dodawać estetyczne Insta Stories, nie możemy się obyć bez edytora zdjęć, który szybko wymaże jakieś skazy czy plamy lub nawet rozjaśni tylko wybrany punkt na fotografii.
  • YouCut – video editor – możemy za jego pomocą dociąć video do 15-sekundowego filmiku na relację. Ułatwi nam to między innymi budowanie wizualnych postów na Insta Stories lub podkładanie muzyki pod wybrane kawałki video.
  • Google Translate – tłumacz idealny dla osób, które nie znają angielskiego, a chcą w pełni wykorzystać możliwości, jakie daje nam Instagram. Powiedzmy, że dodajemy zdjęcie z firmy, biurko, komputery i jakieś inne elementy kojarzące się już fanom z naszą marką. Trochę za sucha ta relacja, bez polotu, prawda? Wystarczy, że dodamy gifa, czyli ruszający się obrazek, na przykład z napisem lub kubkiem kawy. Po wpisaniu w wyszukiwarkę edytora relacji na Instagramie słowa “kawa”, wybór ograniczy się do 3 gifów. Jeśli wpiszemy po angielsku “coffee” naszym oczom ukaże się mnóstwo gifów z elementem kawy, filiżanek, kubków i kawiarni.

Jak powinno wyglądać perfekcyjne Insta Stories?

Teraz czas na praktykę, czyli przykładowe Insta relacje, dzięki którym klienci zainteresują się Twoją marką i z wielką chęcią obejrzą 24-godzinne relacje od początku do końca.

Przede wszystkim zacznij od dodawania relacji po kolei, muszą one mieć odpowiednią ciągłość, czyli dajmy na to osoba, która wejdzie na nasze Insta Stories o 20, będzie wiedziała, co po kole robiliśmy od rana.

Warto pilnować, by filmiki i zdjęcia wgrywały się według kolejności. By uniknąć patowych sytuacji i bałaganu, lepiej robić kilkuminutowe odstępy czasowe przed dodaniem kolejnej relacji.

Kolejna ważna rzecz, która przykuwa uwagę widza, to napisy i kolory oraz interesująca muzyka w tle. Czcionka powinna być czytelna i ustawiona w taki sposób, by łatwo było ją znaleźć i przeczytać w ciągu tych kilku sekund trwania relacji. Jeśli zdecydujemy się opublikować dłuższy tekst, możemy poinstruować odbiorcę, że po przytrzymaniu palcem ekranu, zatrzyma się na naszym Insta Stories na dłużej.

Kolory są także bar0dzo istotne. Przede wszystkim przykuwają uwagę lub wręcz przeciwnie, działają odstręczająco. Zachowanie zdrowego balansu sprawi, że czcionka i całość relacji zainteresują widza i chętnie przejrzy on całość naszego Insta Stories.

Bezpłatne dodatki do Insta Stories – jak dobrze je wykorzystać?

Sam Instagram udostępnia nam kilka narzędzi, dzięki którym nasze relacje bez potrzeby instalacji dodatkowych apek będą wyglądały przejrzyście i zachęcająco.

  • Gify – po kliknięciu w zakładkę z gifami pokazują nam się najpopularniejsze, a po wpisaniu w wyszukiwarkę, czego szukamy (najlepiej w języku angielskim) – otrzymamy zestaw różnego rodzaju animacji graficznych.
  • Narzędzia do rysowania – mamy w dostępie pióro, długopis, gumkę oraz zakreślacz. Za pomocą suwaków dobieramy kolor i wielkość narzędzia. Teraz wystarczy dorysować do relacji strzałkę lub inny znak, by upiększyć ją graficznie.
  • Lokalizacja – po dodaniu lokalizacji do relacji zwiększamy prawdopodobieństwo dotarcia do nowych odbiorców, gdyż po wpisaniu w wyszukiwarkę na Instagramie na przykład “Kraków”, pojawią nam się wszystkie zdjęcia i relacje z tego miasta.
  • Naklejka hasztagów – jeśli chcemy, by nasza relacja dotarła do danej grupy docelowej, czyli przykładowo miłośników kawy, wystarczy, że na fotografii w relacji z wizerunkiem tego napoju, dodamy #coffeelover lub #milosnikkawy.
  • Naklejka z oznaczeniem marki – kupiłeś książkę ulubionego autora lub szkolenie znanego i poważnego nauczyciela? Wystarczy, że oznaczysz go na relacji za pomocą naklejki, a on zostanie powiadomiony, że kupiłeś jego produkt.

Jednym słowem, w celu rozbudowania konta firmowego na instagramie, zdobycia grona fanów i zwiększenia sprzedaży potrzebne są Insta Stories, a co jeszcze istotniejsze, potrzebna jest również systematyczność w działaniu i konsekwencja.

Regularne publikowanie wartościowych w oczach czytelnika treści nie tylko ugruntowuje zaufanie do naszego biznesu, ale również przyciąga nowe osoby.

Pamiętaj również o tym, że niektóre dodane relacje na Instastory nie muszą znikać po 24 godzinach. Jeżeli zależy Ci, by dany materiał został na zawsze na profilu, utwórz odpowiednie wyróżnienie.

W tym celu wejdź na swoje konto i pod zdjęciem profilowym kliknij w ikonę plusa. Teraz możesz dodać zarchiwizowane relacje do wyróżnionych, wybrać ich okładkę oraz przede wszystkim zapisać je nad feedem konta, dzięki czemu utworzenie zakładki “współpraca” czy “statystyki” przyciągnie grono marek zainteresowanych reklamą na Twoim profilu.

Rozdział #5

Wymiary grafik na Instagrama – 2019

Aktualne wymiary grafik, które publikujemy na Instagramie, zostaną szczegółowo opisane w tym tekście. Poznamy zasady, jakimi rządzi się tego typu treść w tym serwisie oraz możliwości, które w związku z tym powstają dla kont firmowych.

Jednym słowem, tekst poświęcimy nie tylko wymiarom grafik na Instagrama, ale także wykorzystaniu ich do bezpłatnej, ale za to skutecznej promocji.

Aktualne wymiary zdjęć i grafik na Instagrama

Na Instagramie standardowa publikowana przez nas pozioma grafika lub fotografia nie może przekroczyć rozmiaru 1080x1080 px. Jeżeli opublikujemy większy materiał, będziemy musieli go dociąć i przy okazji straci on znacznie na jakości.

Z kolei treści pionowe muszą zmieścić się w rozmiarze dla zdjęcia: 1080x1350px, a przy filmie: 864x1080px.

Publikowanie na Insta Stories to również pewne ograniczenia wymiarowe, które warto znać, szczególnie gdy do tworzenia 24-godzinnych relacji używamy pobocznych apek. I tak zdjęcie wrzucane na Insta Stories powinno mieć wymiary 1080x1920px.

Z kolei filmik na 24-godzinną relację również musi mieć takie same wymiary jak zdjęcie, ale oprócz tego zostaje ograniczony czasowo do 15 sekund.

Rozdział #6

Jak zarabiać na Instagramie i podejmować współpracę z markami?

Zarabianie na Insta to na pewno kwestia, dla której co drugi użytkownik zakłada konto w tym serwisie. Przecież każdy chce robić piękne zdjęcia produktowe i czerpać z nich zyski.

Jeżeli znamy już podstawy tej aplikacji, wiemy co nieco o zasięgu i budowaniu społeczności fanów, warto przyjrzeć się, jak na niej zarobić i podejmować płatne współprace z firmami.

Zarabianie na Instagramie – od czego zacząć?

  • Spersonalizuj grupę docelową – powiedz otwarcie, dla kogo publikujesz i co publikujesz. Dzięki temu grupa potencjalnych firm, z którymi możesz podjąć współprace się zawęzi, ale z drugiej strony mogą to być lepiej opłacalne propozycje.
  • Zadbaj o spójność profilu i przede wszystkim profesjonalne bio oraz nazwę maila. Pamiętaj, że jak Cię widzą tak Cię piszą, więc zanim napiszesz do marki z propozycją zawarcia współpracy, zadbaj o to, by opis Twojego profilu był poprawnie napisany, a mail składał się z nazwy Twojego konta na Insta, a nie pseudonimu ze szkoły.
  • Mierz siły na zamiary – nie kieruj maili do firm, z którymi współpracują duże konta. Szukaj niszowych marek, z którymi na początku możesz podjąć współpracę barterową, czyli produkt w zamian za zdjęcie lub opinię. Nie porywaj się na głęboką wodę, gdy masz 500 fanów, lecz zacznij od stopniowego promowania się i dopiero od 1000 obserwujących staraj się szukać firm chętnych do współpracy.
  • Profesjonalizm przede wszystkim – pisząc maila do marki, stawiaj na konkrety i pełen profesjonalizm. Zanim klikniesz “wyślij”, kilka razy przeczytaj tekst lub wydrukuj. Nie daj się skreślić firmie przez literówkę czy błąd interpunkcyjny.
  • Dotrzymuj słowa – musisz dać się poznać jako osoba punktualna i przede wszystkim słowna. Czyli jeżeli firma umawia się z Tobą na termin publikacji, musisz się go ściśle trzymać lub choćby poinformować markę, że proces realizacji się opóźni.

Jak napisać maila do firmy z propozycją współpracy na Instagramie?

  • Profesjonalny temat w e-mailu, na przykład: Propozycja współpracy barterowej na Instagramie – imię i nazwisko.
  • Dobry wstęp – przedstaw się, napisz dlaczego piszesz, o czym jest Twój profil na Instagramie oraz dołącz najświeższe statystyki, czyli zasięg ostatniego zdjęcia na profilu lub liczbę wyświetleń Insta Stories.
  • Musisz zachęcić markę korzyściami, jakie płyną z podjęcia z Tobą współpracy. Jeżeli Twoja grupa fanów jest mała, ale zasięgi wykraczają liczbą poza grono obserwujących, szansa na otrzymanie zgody na współpracę zwiększa się.
  • Pisz maila krótko i zwięźle, nie rób błędów, kilka razy przed wysłaniem przeczytaj tekst i wprowadź poprawki. Staraj się pisać w sposób uprzejmy i rzeczowy, z zachowaniem manier i użyciem zwrotów takich jak Szanowni Państwo, z poważaniem czy z wyrazami szacunku.

Podsumowując, przy podejmowaniu pierwszych współpracy na Instagramie musimy liczyć się z tym, iż marki patrzą nie tylko na jakość profilu, ale też na fanów i zasięgi konta.

Jeśli na przykład mamy 10 tysięcy obserwatorów, a lajków pod fotografiami jedynie 100, firmy nie będą przychylnie patrzyły na maile kierowane do nich z propozycją współpracy.

Jak podjąć pierwszą współpracę na Instagramie?

Jeśli zgromadzisz już na swoim koncie firmowym grono fanów oraz kilkanaście profesjonalnych zdjęć lub grafik, możesz z powodzeniem zacząć zastanawiać się nad podjęciem płatnej współpracy z wybraną firmą.

Na przykładzie konta biznesowego, które zajmuje się organizacją czasu, warto poszukać firm, które w swojej ofercie posiadają planery, przybory lub kalendarze i skierować do nich maila z propozycją współpracy, na początek barterowej.

Po podjęciu pierwszej współpracy możemy wkleić sobie markę, z którą podpisaliśmy umowę do wizytówki w wyróżnionych relacjach. Wspominaliśmy już o tym w tekście o Insta Story.

Rozdział #7

Trendy i nowości 2019 na Instagramie — jak je wykorzystać?

Jeśli chcesz rozwijać swój biznes za pomocą konta firmowego na Instagramie, nie możesz zapomnieć o regularnym poszukiwaniu informacji na temat nowości pojawiających się w tym serwisie.
Dziś masz okazję zdobyć kolejną porcję wiedzy na temat trendów, jakie Instagram wprowadzi w 2019 roku, by stać się jeszcze bardziej użytecznym miejscem i tym samym zachęcić użytkowników do zakładania tam profili.

Autentyczność — zadbaj o prawdziwych obserwatorów

Już w ubiegły roku Instagram zapowiedział, że tworzy specjalne boty, których zadaniem będzie monitorowanie profili użytkowników i wyłapywanie kont stworzonych jedynie do „nabijania” followersów, lajków i komentarzy.

Dlatego warto od czasu do czasu, przeglądać kto nas obserwuje i usuwać martwe konta. Dzięki temu mamy szansę szybciej zdobyć prawdziwych odbiorców i jednocześnie być bardziej zauważalnym dla obecnych fanów.

Dlaczego?

Sztuczne konta, czyli boty są tworzone jedynie dla liczb. Nie podnoszą one zasięgów, wręcz przeciwnie, obniżają je i wpływają na obniżanie pozycji zdjęcia pod danym hasztagiem, czy na stronie głównej Instagrama.

Wykorzystaj Instagram do sprzedaży

Jeśli Twoja marka zajmuje się sprzedażą produktów fizycznych, możesz zmienić kategorię konta, aby otrzymać dostęp do oznaczania przedmiotów na zdjęciach i podpinaniu pod nie linków do zakupu.

Jak to działa?

Na fanpage’u lub sklepie na facebooku połączonym z Instagramem musisz utworzyć katalog produktów, który automatycznie przekieruje się również na Instagram.

Następnie musisz uzbroić się w cierpliwość i czekać, aż Instagram pozwoli Ci na oznaczanie produktów.

Jeśli otrzymasz zgodę, wystarczy, że dodasz zdjęcie i w polu do wstawiania opisu znajdziesz opcję „oznacz produkty”.

Daj się poznać osobom z wadami wzroku

Od niedawna na Instagramie mamy również opcję, dzięki której osoby słabowidzące mogą czytać nasze posty i oczami wyobraźni oglądać zdjęcia. Być może są to Twoi przyszli klienci, więc warto do każdego wpisu wprowadzać tekst alternatywny.

Jak to zrobić?

Po dodaniu zdjęcia i przejściu do zakładki, z której poziomu wstawiasz opis i lokalizację, kliknij na samym dole komunikat „ustawienia zaawansowane”, a następnie „wpisz tekst alternatywny”.

Publikuj Kinografiki (ang. cinemagraph)

W 2019 roku popularne będą zdjęcia, z jednym poruszającym się elementem. Dlatego idź z duchem czasu i na bieżąco sprawdzaj, jakie trendy pojawiają się w social mediach, by iść z duchem czasu i zyskać nowych odbiorców.

Najlepsze narzędzie do tworzenia kinografiki to PLOTAVERSE. Dzięki tej aplikacji stworzysz niepowtarzalne fotografie z odrobiną poruszających się elementów. Na przykład: zdjęcie flatlay biurka i parujący kubek kawy.

Używaj IGTV do wrzucania krótkich filmów z poradami lub ciekawostkami

Mimo że YouTube rządzi to Instagram idzie z duchem czasu i daje nam do dyspozycji najlepsze narzędzie do publikowania dłuższych treści wideo. Jeśli chcesz, by fani co jakiś czas dostali od Ciebie bonus w postaci porad lub ciekawostek, sam suchy post to za mało.

Uzupełnij go o krótkie nagranie na IGTV i zobacz, ile ruchu zyskasz dzięki opatrzeniu takiego video odpowiednimi tagami i wypromowaniu go na Insta Story lub w poście.
Nowości na Instagramie — ciekawe funkcje 2019

Nowości na Instagramie – ciekawe funkcje 2019

  • Monitorowanie swojej aktywności na Instagramie. Wystarczy kliknąć w ludzika/swoje zdjęcie, następnie w trzy kreski w prawym, górnym rogu i potem opcję “Twoja aktywność”.
  • Odpowiadanie na komentarze i lajkowanie ich z poziomu powiadomień, bez konieczności przenoszenia się pod zdjęcie.
  • Sprawdzanie co lajkuje i przegląda nasza konkurencja. Wystarczy, że z poziomu zakładki powiadomień, klikniemy w opcję “Obserwujesz”.
  • Usuwanie powiadomień za pomocą naciśnięcia i przytrzymania danego komunikatu o aktywności na naszym koncie.
  • Udostępnianie dowolnego postu z Instagrama bezpośrednio na Messenger, Facebook lub do innej aplikacji.
  • Dodawanie kilku Insta Story od razu. Wystarczy po otworzeniu okienka do relacji kliknąć okienko z galerią i następnie opcję “wybierz wiele”.
  • Możliwość nałożenia filtra selfie dopiero po wykonaniu zdjęcia.

Rozdział #8

Osoby które z sukcesami wykorzystują instagram

Barbara Lech – Coach

Jestem dyrektorem Oddziału Śląskiego Izby Coachingu, dyplomowanym coachem z ponad 800 godzinną praktyką.
https://barbaralech.pl
Instagram barbara_lech_coach

Michał Kowalczyk – Trener Excela

Cała moja kariera zawodowa związana jest z cyframi i pracą z programem Excel. W każdej z firm, których pracowałem, byłem uznawany za specjalistę i „tego gościa od Excela”.
https://exwork.pl
Instagram michal_skuteczna_nauka_excela

Z Michałem miałem okazje przeprowadzić wywiad Na Starcie #1 – Excel – Michał Kowalczyk. Polecam posłuchać i zobaczyć jak się zmieniło nastawienie Michała do Instagrama

Call Now ButtonZadzwoń 667 019 312