Jak się pozbyć negatywnych opinii w Google?

Negatywne opinie w internecie mogą skutecznie zniszczyć nasz wizerunek, na który pracowaliśmy latami. Wystawiane są one nie tylko przez niezadowolonych klientów, ale także przez byłych współpracowników czy konkurencję. Czy istnieje sposób na pozbycie się negatywnych opinii z wyników Google?

Usuwanie opinii na stronach, pojawiających się w wynikach Google

Często zdarza się, że po wpisaniu w Google nazwy jakiejś firmy, pierwsze wyniki, jakie się pojawiają, to strony z negatywnymi opiniami o firmie. Co możemy zrobić, by pozbyć się tych recenzji?

  • Skontaktowanie się z właścicielami strony, na której zamieszczone są negatywne opinie, z prośbą o ich usunięcie. Możemy argumentować swoją prośbę faktem, że opinie są fałszywe, krzywdzące i godzą w wizerunek firmy.
  • Zgłoszenie pozwu do sądu przeciwko właścicielom strony. Ta opcja może być czasochłonna i kosztowna, ale czego się nie robi dla zachowania dobrego wizerunku?
  • Depozycjonowanie negatywnych opinii. W tym przypadku artykuły nadal będą się pojawiać, ale jeśli spadną w wynikach odpowiednio nisko, mało kto do nich dotrze.

Opinie w Google Maps oraz w wizytówkach Google

Niestety również w opiniach na Mapach Google lub w wizytówkach konkurencja ma pełne pole do popisu. Czasami w opiniach naszej firmy pojawiają się krzywdzące komentarze, które nie mają nic wspólnego z działaniem naszej firmy. Jak można temu zaradzić?

  • Zgłaszanie opinii. Przy tej opcji musimy pamiętać, że Google usuwa wyłącznie te opinie, które naruszają zasady. Nie będziemy więc mieli możliwości usunięcia opinii tylko dlatego, że jest ona negatywna. By zgłosić opinię, musimy zalogować się na swoje konto w Google Moja Firma, a następnie przejść do negatywnego komentarza pod kontem naszej firmy. Pod nazwą konta użytkownika, który wystawił opinię, pojawia się flaga. Kliknijmy w nią, a następnie uzupełnijmy i prześlijmy formularz, który się pojawi.

    Negatywne opinie z którymi się nie zgadzamy najlepiej zgłaszać trzy krotnie w odstępach tygodniowych. (Jeśli nie przyniesie to oczekiwanego efektu proponuje zrobić przerwę około 3 miesięcy i spróbować ponownie.

  • Odpowiadanie na opinie. Docierając do użytkownika, który pozostawił negatywną opinię, mamy szansę naprawić relację z klientem. Gdy zalogujemy się do panelu firmy, pod opiniami znajduje się przycisk „Wyświetl i odpowiedz”. W ten sposób możemy podziękować za opinię, przeprosić za usterkę i zaproponować jakąś rekompensatę, np. zniżkę na zakupy.

Pamiętajmy, że usuwanie negatywnych opinii nie zawsze przynosi zamierzony efekt. Czasem lepiej nawiązywać relacje z niezadowolonymi klientami, by przekuć ich negatywne doświadczenie w pozytywne. Tak zdobędziemy lojalnych klientów.

    Powrót do BLOG