Jak zwiększyć ruch na stronie lub blogu? Skuteczne pomysły na więcej wyświetleń

Gdy zastanawiasz się, jak zwiększyć ilość wyświetleń strony, z pewnością przypominają Ci się wszystkie mądre porady guru od marketingu. „Pisz wysokiej jakości teksty!”, „Zadbaj o unikalne treści!”, „Używaj słów kluczowych!”, „Pamiętaj o formatowaniu, akapitach i nagłówkach!”.

I tak naprawdę w natłoku tych wszystkich porad zapominasz o tym, że nie tylko teksty są ważne, ale przede wszystkim ich promocja. Co z tego, że napiszesz świetny tekst, który będzie niezwykle ciekawy i przydatny dla innych, skoro nikt go nie przeczyta? Czy w ogóle jest sens pisać dla kilku osób?

Jedna ważna zasada

Być może nie zdajesz sobie z tego sprawy, ale w content marketingu istnieje ważna zasada, o której mało osób pamięta. Jest to zasada 20/80. 20% czasu powinieneś przeznaczyć na pisanie tekstów, 80% na ich promocję.

Dlaczego istnieją tu aż takie rozbieżności? Ile zwykle zajmuje Ci pisanie? Godzinę? Dwie? Nawet jeden post na tydzień potrafi wiele zdziałać, ale pod warunkiem, że dotrze do większej ilości osób.

Niestety wysłanie linku do znajomych w tym przypadku nie wystarczy, co oznacza, że na promocję jednego posta musisz poświęcić o wiele więcej czasu niż by się wydawało.

Jak promować posty?

  • Jeśli korzystasz z newsletterów, poinformuj swoich subskrybentów o nowym wpisie.
  • Znajdź grupy na FB czy LinkedIn, które pozwalają na promocję. Czasami mają one wyznaczone konkretne dni. Również tam warto się reklamować.
  • Pomyśl, czy z tego jednego artykułu nie dałoby się stworzyć serii wpisów? Z pewnością są tematy, które mogą być interesujące w różnych aspektach.
  • Pochwal się nowym artykułem w mediach społecznościowych. Pamiętaj jednak, że zdjęcie czy grafika z cytatem bardziej zachęca niż sam link.
  • Jeśli jesteś użytkownikiem grup i forów, które związane są z tematyką Twojej strony, również podziel się na nich linkiem do nowego wpisu.
  • Jeśli tworzyłeś już wpisy o podobnej tematyce, umieść w nich linki odwołujące do nowego artykułu.
  • Udzielaj się na blogach, stronach i fanpage’ach o podobnej tematyce. Odpowiadaj na komentarze, udzielaj pomocnych porad. W ten sposób na pewno ktoś Cię zauważy.
  • Warto również zastanowić się nad recyklingiem treści. Być może uda Ci się stworzyć krótki filmik, a może poradnik w formie PDF, z których zalinkujesz do oryginalnego wpisu?

Pamiętaj, że reklama to podstawa. Nawet najlepszy blog, tworzony przez specjalistę, może nic nie znaczyć, jeśli nie ma czytelników.

Powrót do BLOG