Pozycjonowanie Częstochowa

Zapewne każdy, kto myśli o stworzeniu firmy w danym mieście, zastanawia się, czy pozycjonować ją lokalnie czy “globalnie”. Czy skuteczniej będzie pozycjonować stronę lub sklep na dane miasto, np. “pozycjonowanie Częstochowa” czy na całą Polskę, np. “pozycjonowanie stron internetowych” Wszystko zależy od tego, jakiego rodzaju firmę zakładamy.

Czy jest to sklep stacjonarny, czy sklep internetowy z możliwością wysyłki produktów do innych miast. W pierwszym przypadku warto pozycjonować się lokalnie. Zanim jednak powiem, jak to zrobić, warto wytłumaczyć, czym w ogóle jest pozycjonowanie oraz czym różni się ono od SEO i SEM.

Pozycjonowanie stron Częstochowa a SEO i SEM

Wielu “specjalistów SEO” błędnie utożsamia pozycjonowanie z działaniami SEO. Czym różnią się te dwa pojęcia? Pozycjonowanie stron to – najprościej mówiąc – wszelkie działania, które zmierzają do osiągnięcia wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania. SEO to z kolei optymalizacja stron pod kątem wyszukiwarki internetowej. Mowa tu przede wszystkim o optymalizacji treści (zamieszczanie słów kluczowych, odpowiednie formatowanie) oraz struktury i kodu strony.

Jakie są więc różnice między SEO a pozycjonowaniem? SEO jest jednym z wielu działań, które wchodzą w obręb pozycjonowania. Pozycjonowanie jest więc o wiele szerszym pojęciem. Prócz SEO znajdziemy tu również link building, content marketing oraz analitykę internetową.

Dlaczego więc ciągle myli się pojęcia SEO i pozycjonowania?

Zapewne dlatego, że oba działania mają ten sam cel – osiągnięcie wysokich pozycji w wyszukiwarce.

            No dobrze, ale zostało nam jeszcze SEM, czyli marketing w wyszukiwarkach internetowych lub po prostu marketing internetowy. Również jest to pojęcie szersze niż SEO, bowiem oprócz optymalizacji strony pod kątem wyszukiwarki mamy tu jeszcze wszelkie płatne działania typu PPC, czyli „pay per click”. Są to więc reklamy w wyszukiwarkach, np. Google Ads czy choćby kampanie w social media, w których płaci się za każde kliknięcie w naszą stronę.

Pozycjonowanie lokalne – dla kogo?

Pozycjonowanie lokalne będzie dla Ciebie, jeśli chcesz zaistnieć na lokalnym rynku, czyli po prostu w danym mieście lub okolicach. Jeśli prowadzisz własną działalność na miejscu i nie ma możliwości kupna Twoich produktów przez internet, bez sensu pozycjonować się na ogólne frazy, np. „pozycjonowanie”, ponieważ konkurencja na nie jest ogromna i trudno będzie Ci się wybić.

Nawet jeśli Ci się to uda i Twój licznik odwiedzin osiągnie wysoki poziom, niekoniecznie pozyskasz osoby rzeczywiście zainteresowane Twoimi usługami. Kierowca z Warszawy, który będzie wyszukiwał słowa „mechanik”, na które się pozycjonujesz, nie przemierzy setki kilometrów, by dotrzeć do Ciebie, jeśli działasz w Zakopanem.

Tym bardziej, jeśli ma zepsute auto 😊 Wówczas lepiej dopisać do słowa kluczowego wybrane miasto, np. „pozycjonowanie stron Częstochowa”, na które jest dużo mniejsza konkurencja i które w wyszukiwarce będą wpisywać osoby, które rzeczywiście są Twoimi potencjalnymi klientami.

Moje Biuro MediaPilot - łódzka 8/12 pok 8.3

Pozycjonowanie lokalne – mapki Google i dane firmy

Na początek warto założyć konto Google Moja Firma. Dzięki takiej usłudze będziemy mogli stworzyć wizytówkę naszej firmy, która będzie wyświetlana w wynikach wyszukiwania wraz z mapką dojazdu. Wystarczyło odpowiednie uzupełnienie treści na mojej stronie i dopisanie do nazwy firmy słowa kluczowego „pozycjonowanie stron Częstochowa”, by już po 6 godzinach znaleźć się w pierwszej piątce wyników wyszukiwania tych słów na mapkach Google.

Czasem wystarczy naprawdę niewiele. Pamiętajcie jednak, by nasza wizytówka była uzupełniona o wszystkie dane, takie jak nazwa firmy, adres i telefon. Dane te powinny się również znaleźć w odpowiednim miejscu na naszej stronie internetowej, a także w różnych bazach i katalogach firm. Ważne są również opinie Google, które wystawiają nasi klienci, a którymi kierują się często osoby poszukujące danej usługi. Dlatego też, jeśli ktoś skorzystał z Twojej oferty, warto poprosić go o wystawienie opinii na mapkach Google.

Pozycjonowanie stron Częstochowa – jakie działania podjąć?

Dobrze wiemy, że strona internetowa to w dzisiejszych czasach podstawa działalności większości firm. Ważne jest, by uzupełnić ją o szczegółową ofertę i usługi, które świadczymy. Jeśli to możliwe, wstawmy również cennik usług. Potencjalni klienci często porównują sobie ceny u różnych firm, by wybrać najkorzystniejszą ofertę cenową. Jednak na dobrą witrynę internetową składają się nie tylko wartościowe treści, ale także odpowiednia SEO optymalizacja i właściwe pozycjonowanie, np. na frazę „pozycjonowanie stron Częstochowa lub pozycjonowanie Częstochowa.

Wybrane słowa kluczowe umieśćmy również w tagach strony „meta title” i „meta description” oraz w nagłówkach typu H. Pamiętajcie, że optymalizacja stron powinna dotyczyć również szybkości strony. Polecam przeczytać w tym temacie mój artykuł Szybkość działania strony a konwersja.  Nie zapomnijcie też o link buildingu, czyli pozyskiwaniu linków prowadzących do Waszej strony. Warto postarać się o linki na lokalnych serwisach.

Damian Ślimak

Damian Ślimak

Specjalista SEO

Tel: 667 019 312
Email: info@damianslimak.pl

Zwiększ ruch na stronie

Chcesz, aby Twój sklep w końcu zaczął sprzedawać? Nie czekaj, aż konkurencja Cię wyprzedzi. Skontaktuj się ze mną już dziś, a zdradzę Ci sekret, jak zwiększyć ruch na stronie. 

Pozycjonowanie stron – treści i słowa kluczowe

Zapewne zastanawiacie się, ile znaków powinny posiadać treści na Waszej stronie. O tym, dlaczego długość artykułu 2000 znaków to za mało, pisałem już na swoim blogu. Warto jednak pokazać to na przykładzie pozycjonowania lokalnego i wyników z serwisu Surferseo.com. Analiza na tej stronie pokazuje, iż żeby znaleźć się w pierwszej dziesiątce wyników wyszukiwania na słowo „pozycjonowanie stron Częstochowa”, powinienem pisać artykuły, które mają ok. 900-1500 słów. Jest to spokojnie ponad 7000 znaków. Co ciekawe, Surfer sugeruje, że tych słów w artykule powinno być nawet 1662 – 5757. Niedługo będziemy chyba pisać e-booki na stronach, żeby uzyskać wymarzoną pozycję.

Warto też zauważyć, że w artykułach powinno pojawiać się dużo grafik, oczywiście opatrzonych odpowiednimi atrybutami ALT (alternatywny opis), czyli w moim przypadku oczywiście użyję w nich słów kluczowych „pozycjonowanie stron Częstochowa” lub „pozycjonowanie Częstochowa”.

Ile kosztuje pozycjonowanie stron?

Lokalne pozycjonowanie strony internetowej w Google zależy chyba przede wszystkim od konkurencji. Oczywiste jest, że jeśli dużej liczbie firm będzie zależało na frazie „pozycjonowanie Częstochowa”,  nie będziemy potrzebować większych nakładów finansowych. Wiadomo też, że jeśli konkurencja na dane słowa kluczowe jest mała, będzie dużo taniej. Dużo jednak zależy od agencji SEO, której zlecimy swoje działania. Specjalista SEO Częstochowa będzie wiedział, jakich działań unikać i z jakich narzędzi korzystać, by pozycjonowanie było skuteczne. Najważniejsza jest jednak odpowiednia analiza techniczna naszej strony oraz konkurencji. Szczegółowy i dobrze przeprowadzony audyt SEO pomoże nam dobrać odpowiedni budżet oraz narzędzia do pozycjonowania strony.

 Pamiętajcie, że lokalne pozycjonowanie stron np w Częstochowie to długofalowe działania, które wymagają ciągłej analizy wyników, wprowadzania ulepszeń i modyfikacji. Do tego jednak potrzebny jest skuteczny specjalista, który wprowadzi w życie odpowiednią strategię SEO. Nie zawsze efekty są widoczne od razu. Czasami musimy trochę poczekać, by znaleźć się wyżej w wynikach wyszukiwania. Jeśli szukacie kogoś, kto zajmie się pozycjonowaniem stron w Częstochowie, zapraszam do kontaktu.

Optymalizacja zdjęć i obrazów – WordPress – Case Study

Optymalizacja zdjęć i obrazów – WordPress – Case Study

Zgadzasz się na pewno ze mną, że czas ładowania strony ma znaczenie  i tak samo jak ja irytujesz się, gdy strona ładuje się za długo. W artykule pokażę, jak w prosty sposób zdiagnozować, czy mamy poprawne grafiki na stronie i jak je zoptymalizować, aby przyspieszyć...