Spis treści
Obecnie Facebook jest jednym z lepszych sposobów pozyskiwania leadów. Oczywiście mówiąc „lead” mamy na myśli osobę, która jest zainteresowana Twoją firmą na tyle, by udostępnić Ci swoje prywatne dane. Pamiętaj jednak, by nie nadwyrężać zanadto jej zaufania, zarzucając ją spamem czy telefonami. Jak pozyskać wartościowy lead?
Jakie korzyści dają nam leady z Facebooka?
Wiele osób uodporniło się już na wyskakujące okienka typu pop-up na stronach internetowych. O wiele trudniej jest nam teraz zdobyć kontakt do potencjalnego klienta – zwłaszcza, jeśli chodzi o młode osoby. Na szczęście Facebook umożliwia nam pozyskiwanie danych osób, którzy mogą być idealnymi, potencjalnymi klientami. To osoby o konkretnych cechach demograficznych, zainteresowaniach i miejscu zamieszkania. Formularze na Facebooku nie wymagają żmudnego wpisywania wielu danych, ponieważ są one automatycznie wypełniane przez serwis. Wystarczy zgoda na ich udostępnienie.
Jak pozyskiwać leady na Facebooku?
Istnieje kilka możliwych sposobów. Jedne są mniej, inne bardziej skuteczne, dlatego najlepiej korzystać z dedykowanych rozwiązań, takich jak kampanie leadowe.
- Zakładka na fan page’u z odnośnikiem do newslettera. Jest to zakładka, która przypomina podstrony, tworzone na potrzeby regulaminu lub konkursu.
- Call to Action (CTA). Na naszym fan page’u, u góry strony możemy też zamieścić odnośnik do formularza zapisu do newslettera. Będzie się on pojawiał w formie przycisku wezwania do działania, obok przycisku do wysyłania wiadomości.
- Lead Ads. Wartościowe kontakty możemy również zyskać dzięki reklamie, utworzonej w Menadżerze Reklam. Wygląda ona podobnie jak wszystkie inne reklamy, ale zamiast odnośnika do strony mamy przycisk CTA, po którego kliknięciu pojawia się okienko z formularzem. Dane kontaktowe, które potrzebne są do jego wypełnienia, uzupełniane są automatycznie. Nasz potencjalny klient nie musi więc tracić zbyt wiele czasu na zapisanie się do newslettera. Opcja ta jest szczególnie wygodna dla mobilnych użytkowników. Możemy sprecyzować formularz zapisu i przygotować maksymalnie 3 pytania, które będą promowane na Facebooku.
Tradycyjne metody w nowoczesnym wydaniu
Oczywiście dane klienta możemy też pozyskać w bardziej tradycyjny sposób, ale z wykorzystaniem Facebooka. Wystarczy stworzyć reklamę lub post sponsorowany z linkiem, który kieruje klienta na dedykowany landing page. Taki zabieg uda się pod warunkiem, że nas landing zawiera odpowiednią „przynętę”. Może to być rabat albo darmowy ebook, który użytkownik otrzyma po wpisaniu swojego adresu e-mail. Pamiętajmy jednak, że czas ładowania strony docelowej musi być szybki, a przy okazji strona powinna być dostosowana do użytkowników mobilnych. Warto też zwrócić uwagę na ilość danych, które potrzebne będą do wypełnienia formularza. Im mniej informacji zażądamy od klienta, tym chętniej za subskrybuje nasz newsletter.
0 komentarzy