Jak sobie radzić z negatywnymi opiniami na Facebooku? – Aktualizacja 2018

21 września 2017

Jeśli prowadzisz fanpage to prędzej czy później staniesz przed wezwaniem jakim są negatywne komentarze wystawiane przez niezadowolonych klientów lub nieuczciwą konkurencje. Dlatego takie ważne jest dbanie o wizerunek i średnią ocen.

W poniższym artykule omawiam 3 sprawdzone sposoby radzenia sobie z negatywnymi recenzjami na facebooku. 

Facebook jest obecnie jedną ze stron, na których najczęściej przebywają użytkownicy. Nic dziwnego, że również coraz więcej klientów właśnie tam wyszukuje opinii na temat różnych firm i ich produktów. Niestety opinie nie zawsze są pozytywne. Czasami konkurencja lub niezadowoleni internauci potrafią skutecznie zepsuć wizerunek firmy, która na ogół cieszy się zaufaniem wielu klientów. Jak poradzić sobie z negatywnymi opiniami?

Odpowiadanie na recenzje

Najprostszym sposobem radzenia sobie z negatywnymi opiniami jest po prostu odpowiadanie na nie. W żadnym wypadku nie możemy bagatelizować takich komentarzy. Dialog i komunikacja są najważniejsze. Przeprośmy użytkownika za zaistniałą sytuację i postarajmy się mu pomóc. Jeśli np. firma spóźnia się z wysyłką towaru, dorzućmy jakiś gratis do przesyłki. Wówczas nasz „hejter” może zmienić nastawienie i pozostać wiernym fanem.

Zgłaszanie opinii

Niektóre opinie pisane są przez osoby, które nawet nigdy nie miały do czynienia z naszą firmą. To internauci, którzy są hejterami z natury. Na szczęście istnieje możliwość zgłoszenia opinii. Wystarczy kliknąć strzałkę obok opinii i kliknąć „Zgłoś post”. Następnie należy postępować według instrukcji wyświetlanych na ekranie. Ważne! Niestety nie możemy zgłaszać opinii w postaci samych gwiazdek, które nie zawierają żadnego komentarza.

Jak wyłączyć recenzje/oceny na stronie?

Jeśli mamy bardzo dużo negatywnych opinii i mimo starań nasza firma w przeciągu miesiąca z 4,5 gwiazdek spadła na 2 gwiazdki, możemy wyłączyć wyświetlanie się opinii. Oczywiście nie będzie to dla nas korzystne w dłuższej perspektywie czasu. Firmy, które mają wyłączone opinie, postrzegane są jako mało wiarygodne. Ale mus to mus. Jak się zabrać za usuwanie sekcji z recenzjami?

Pamiętaj w przypadku kryzysu marki lub nagłej fali negatywnych recenzji najlepiej tymczasowo wyłączyć możliwość pisania recenzji zaoszczędzi to dużych nakładów czasu i energii aby uzyskać w przyszłości oczekiwaną średnią.

Na początku klikamy pozycję „Ustawienia” w górnej części strony. Przechodzimy do opcji „Edytuj stronę” w lewej kolumnie. Znów klikamy pozycję „Ogólne”, i wybieramy po prawej stronie “Recenzje”. Klikamy opcję „Wyłącz recenzje” i zapisujemy. Gotowe! Teraz opinie nie będą się wyświetlały na naszym fan page’u.

Jak sobie radzić z negatywnymi opiniami na Facebooku? - Aktualizacja 2018

Niezależnie od tego, którą opcję wybierzemy pamiętajmy, że najważniejszy jest kontakt z naszymi klientami.

Jeśli pojawią się jakieś sygnały o złym działaniu strony, powinniśmy od razu popracować nad naprawą błędów.

Autor Damian Ślimak

Technologiami internetowymi zajmuję się już ponad 14 lat. Przez te kilkanaście lat pracowałem jako project manager, analityk biznesowy w korporacji. Od 6 lat jestem właścicielem agencji content marketingowej Mediapilot.pl, a od 2017 roku jestem wykładowcą na Uniwersytecie Jana Długosza w Częstochowie.

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *