Spis treści
Jeśli prowadzisz fanpage to prędzej czy później staniesz przed wezwaniem jakim są negatywne komentarze wystawiane przez niezadowolonych klientów lub nieuczciwą konkurencje. Dlatego takie ważne jest dbanie o wizerunek i średnią ocen.
W poniższym artykule omawiam 3 sprawdzone sposoby radzenia sobie z negatywnymi recenzjami na facebooku.
Facebook jest obecnie jedną ze stron, na których najczęściej przebywają użytkownicy. Nic dziwnego, że również coraz więcej klientów właśnie tam wyszukuje opinii na temat różnych firm i ich produktów. Niestety opinie nie zawsze są pozytywne. Czasami konkurencja lub niezadowoleni internauci potrafią skutecznie zepsuć wizerunek firmy, która na ogół cieszy się zaufaniem wielu klientów. Jak poradzić sobie z negatywnymi opiniami?
Odpowiadanie na recenzje
Najprostszym sposobem radzenia sobie z negatywnymi opiniami jest po prostu odpowiadanie na nie. W żadnym wypadku nie możemy bagatelizować takich komentarzy. Dialog i komunikacja są najważniejsze. Przeprośmy użytkownika za zaistniałą sytuację i postarajmy się mu pomóc. Jeśli np. firma spóźnia się z wysyłką towaru, dorzućmy jakiś gratis do przesyłki. Wówczas nasz „hejter” może zmienić nastawienie i pozostać wiernym fanem.
Zgłaszanie opinii
Niektóre opinie pisane są przez osoby, które nawet nigdy nie miały do czynienia z naszą firmą. To internauci, którzy są hejterami z natury. Na szczęście istnieje możliwość zgłoszenia opinii. Wystarczy kliknąć strzałkę obok opinii i kliknąć „Zgłoś post”. Następnie należy postępować według instrukcji wyświetlanych na ekranie. Ważne! Niestety nie możemy zgłaszać opinii w postaci samych gwiazdek, które nie zawierają żadnego komentarza.
Jak wyłączyć recenzje/oceny na stronie?
Jeśli mamy bardzo dużo negatywnych opinii i mimo starań nasza firma w przeciągu miesiąca z 4,5 gwiazdek spadła na 2 gwiazdki, możemy wyłączyć wyświetlanie się opinii. Oczywiście nie będzie to dla nas korzystne w dłuższej perspektywie czasu. Firmy, które mają wyłączone opinie, postrzegane są jako mało wiarygodne. Ale mus to mus. Jak się zabrać za usuwanie sekcji z recenzjami?
Pamiętaj w przypadku kryzysu marki lub nagłej fali negatywnych recenzji najlepiej tymczasowo wyłączyć możliwość pisania recenzji zaoszczędzi to dużych nakładów czasu i energii aby uzyskać w przyszłości oczekiwaną średnią.
Na początku klikamy pozycję „Ustawienia” w górnej części strony. Przechodzimy do opcji „Edytuj stronę” w lewej kolumnie. Znów klikamy pozycję „Ogólne”, i wybieramy po prawej stronie “Recenzje”. Klikamy opcję „Wyłącz recenzje” i zapisujemy. Gotowe! Teraz opinie nie będą się wyświetlały na naszym fan page’u.
Niezależnie od tego, którą opcję wybierzemy pamiętajmy, że najważniejszy jest kontakt z naszymi klientami.
Jeśli pojawią się jakieś sygnały o złym działaniu strony, powinniśmy od razu popracować nad naprawą błędów.
0 komentarzy