55% nowych sklepów na prestashop ma ten błąd – Meta Title

Damian Ślimak | Ostatnia aktualizacja 16 listopada 2018

W sieci wciąż powstają nowe sklepy internetowe. Powodzenie danej witryny zależy nie tylko od cen czy konkurencji, ale także od pozycji w wynikach wyszukiwania i „użyteczności” sklepu dla użytkowników.

Odpowiednio opisane kategorie oraz produkty, a także znaczniki meta  witryny nie tylko zachęcają potencjalnych klientów do kupna naszych produktów, ale także poprawiają pozycje naszej strony w wynikach wyszukiwarek. Jak tworzyć dobre opisy produktów i kategorii w PrestaShopie? Jak zoptymalizować sklep internetowy

Napraw sam w 5 minut ! 

Jak ustawić znaczniki tytułu i opisu dla całego sklepu

Meta title(tytuł) oraz meta description (opis) to znaczniki, które odgrywają znaczącą rolę i mogą przyczynić się do wzrostu ruchu na Twoim sklepie. Choć nie mają bezpośredniego wpływu na pozycjonowanie strony, to właśnie one decydują o tym, jak inni widzą Twoją witrynę w wyszukiwarkach.

Dzięki tym znacznikom możesz odpowiednio zaprezentować się użytkownikom. Atrakcyjny i przykuwający uwagę opis ma wpływ na zachowanie internautów. Znaczniki mają więc zachęcić do kliknięcia w naszą stronę. Bo cóż po tym, że mamy profesjonalny sklep i konkurencyjne ceny, jeśli opis nie przekona nikogo do odwiedzenia witryny?

Obrazek przedstawia widok miniaturki tworzonej po przyklejeniu adresu sklepu do facebooka.

prestashopseoblad

Zobacz czy naprawdę chcesz w miniaturce strony mieć informacje “Sklep na oprogramowaniu PrestaShop”nie lepiej wykorzystać to miejcie (Strzałka nr 2) to prezentacji zalet własnego sklepu. W większości przypadków nazwę sklepu (Strzałka nr 1) też skonfigurować odpowiednio. Nie mamy niestety wyglądu na adres URL który się wyświetla. Pamiętaj też żeby zawsze wybrać odpowiedni obrazek który przyciąga uwagę.

Jak ustawić meta opis i meta tytuł w PrestaShopie? Po lewej stronie odnajdźcie zakładkę

Konfiguracja → Parametry sklepu → Ruch

Choć najbardziej będzie interesowała nas strona „index”, czyli nasza strona główna, to dla lepszego pozycjonowania warto uzupełnić tu wszystkie podstrony, jak kontakt czy najczęściej kupowane produkty.

Sprawdź Twój sklep

Dokonać weryfikacji czy ten błąd a dokładnie brak konfiguracji pod SEO występuje w sklepie. Nie trzeba logować się do panelu sklepu i kopiować linku na walla facebokowego. Można tego dokonać przez wpisanie adresu sklepu w specjalnym do tego przygotowanym narzędziu np przez facebooka.

 https://developers.facebook.com/tools/debug/sharing

Sharing Debugger Facebook for Developers

Po otworzeniu strony pojawia nam się pole do wpisania adresu strony lub podstrony którą chcemy przetestować. (strzałka nr 1)

Gdy już facebook przetworzy naszą stronę pojawia się podsumowanie strony interesujące nas informacje są oznaczone strzałką nr 2

Czasami zdarza się że Facebook usilnie wczytuje dane z starej strony, w takim przypadku należy kliknąć przycisk “Scrape Again” oznaczony strzałką nr 3 i poczekać na przeładowanie strony

Kilka słów o idealnych meta

No dobrze, ale jak powinien wyglądać idealny meta opis oraz meta tytuł? Do wykorzystania mamy niewiele miejsca, bo maks. 70 znaków na tytuł i 320 na opis. Jest to jednak okazja do jak najlepszego zaprezentowania swoich usług czy produktów. Czego unikać, a co stosować?

  • Najlepszy, najtańszy, najpiękniejszy – przymiotniki w stopniu najwyższym już dawno się przejadły i mało kto zwraca na nie uwagę. Oszczędź sobie i nie pisz, że masz najtańsze usługi. Warto jednak zachęcić odbiorców inaczej, np. oferując 20% zniżki
  • Słowa kluczowe – warto je zawrzeć, ale zrób to umiejętnie, zamiast je bezmyślnie upychać, tworząc zlepki fraz nie mające żadnego sensu. Taki tytuł czy opis nie spodoba się ani użytkownikom, ani robotom wyszukiwarki.
  • Nazwa firmy – wpisywanie nazwy firmy w meta tytule niekoniecznie jest dobrym pomysłem – zwłaszcza, jeśli jesteś niewielkim, lokalnym przedsiębiorcą. Internauci rzadko wyszukują firm po nazwach, chyba że są to znane marki. Częściej pojawiają się frazy typu „sukienki sklep” czy „buty sklep internetowy”. Nazwa firmy bardzo często występuje w adresie URL strony, wiec nie powinniśmy jej duplikować.
  • Meta title – tutaj powinieneś jasno opisać tematykę strony czy rodzaj produktów, które sprzedajesz.
  • Unikalność – choć to oczywiste, warto wspomnieć, że zarówno opis strony głównej, jak i poszczególnych podstron, powinien się różnić.
  • CTA (Call to Action) – wezwanie do działania to istotny element, który może wpłynąć na decyzję internauty. Używaj więc zwrotów, które zachęcą użytkowników do wykonania działania, np. „zajrzyj do nas”, „zadzwoń”, „spróbuj”, „przekonaj się” itp.

Optymalizuj wszystko, nie tylko stronę główną. Każda podstrona powinna zawierać osobny opis i tytuł.

Warto też wspomnieć o znaczniku meta keywords (słowa kluczowe) – tutaj możesz wymienić słowa kluczowe, które najtrafniej opisują Twój sklep czy usługi, które świadczysz. Co prawda, od kilku lat znacznik meta keywords nie ma praktycznie żadnego wpływu na pozycjonowanie, jednak co nam szkodzi go uzupełnić?