Jak wykorzystać e-booka do generowania leadów?

Spis treści

E-booki są obecnie coraz częściej wykorzystywane do pozyskiwania leadów.Niektórym jednak wydaje się, że stworzenie e-booka to drobnostka. Wystarczy coś napisać i umieścić na stronie. A jednak są pewne reguły, którymi rządzą się e-booki. Jak poprawnie je stworzyć?

Dlaczego warto tworzyć e-booki?

Dlaczego e-booki są tak powszechnie wykorzystywane przez wielu marketingowców? Oczywiście dlatego, że dostarczają wielu korzyści. Przede wszystkim budują zaufanie. Chyba każdy chce wiedzieć, że dana firma troszczy się o swoich klientów i stara się rozwiązywać ich problemy. Dodatkowo tworząc wartościowego e-booka jesteśmy postrzegani jako eksperci w w swojej dziedzinie.

Kolejną zaletą tworzenia e-booków jest tzw. wirusowe rozprzestrzenianie się treści. Internauci chętnie udostępniają innym filmy, grafiki, ale też wartościowe materiały w postaci e-booków. Poza tym e-booki mogą również podnieść naszą pozycję w wyszukiwarce, bowiem Google pozytywnie ocenia długie i wartościowe treści.

Ostatnia i najważniejsza dla nas zaleta e-booków to pozyskiwanie leadów. Aby pobrać e-booka odbiorcy muszą zwykle wpisywać swoje dane – najczęściej jest to imię oraz adres e-mail. Stąd prosta droga, by wykorzystać te dane do spersonalizowanych działań marketingowych, jak np. przesyłanie newsletterów.

Jak stworzyć e-booka, by każdy chciał go pobrać?

Musimy pamiętać, że kilka akapitów i pisanie o tym, o czym już wszyscy wiedzą, nie wystarczy do przyciągnięcia odbiorców. Również dystrybucja e-booka, a także jego wygląd ma znaczenie. O czym musimy pamiętać?

  • Gdzie umieścić e-booka? Musimy dokładnie przemyśleć, jaki kanał będzie najlepszy do dystrybucji e-booka. Do wyboru mamy m. in. social media, e-mail marketing czy blogi.
  • CTA, formularz, landing page. Przy tworzeniu e-booka znaczenie ma również strona docelowa, na której go umieścimy, a także zachęcenie do pobrania oraz dane, o które poprosimy. Zastanówmy się, czy w formularzu nie żądamy zbyt wielu informacji, które mogłyby zniechęcić odbiorców do pobrania e-booka.
  • Wartościowy i unikalny materiał. Pomyślmy, co tak naprawdę może być przydatne naszym odbiorcom. Do kogo kierujemy materiały i czy e-book będzie rozwiązywał problemy naszej grupy docelowej?
  • Wygląd ma znaczenie. E-book musi się przede wszystkim dobrze czytać. Przemyśl więc dokładnie jego układ graficzny i stronę wizualną, która podniesie jego walory.

Tematyka e-booka. Co możemy w nim zawrzeć?

Chyba najczęściej spotykanymi rodzajami e-booków są poradniki, np. e-book stworzony przez mój zespół (nowoczesnylekarz.pl) – „Dozwolone formy promocji dla lekarzy w internecie”. Obok poradników możemy spotkać też zbiory opinii specjalistów z danej dziedziny zawierające wskazówki fachowców czy też raporty dotyczące naszej branży. Popularnością cieszą się również magazyny i czasopisma branżowe lub tzw. case study, czyli studium przypadku.

Niezależnie od tego, w jakiej branży pracujesz, z pewnością uda Ci się stworzyć e-booka, która zainteresuje Twoich odbiorców. Pamiętaj tylko, że sama treść to nie wszystko. Liczą się również kanały dystrybucyjne czy strona docelowa e-booka, czyli landing page.

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *